maandag 21 mei 2007

Lang weekend


Afgelopen weekend was ideaal om een verlengd weekendje te maken. Een snipperverlofdag op de vrijdag combineren met de verlofdonderdag en meteen vier dagen tijd om vanalles te doen.
Prachtig om er fotografisch eens goed van te profiteren.

Donderdag al maar meteen naar de Snoekengracht getrokken om er de orchideeën te fotograferen. Helaas pindakaas wist de local George Buelens ons te vertellen. We waren te laat door het extreem warme voorjaar. Nu ja, tot die conclusie was ik zelf ook gekomen maar ik had nog ijdele hoop dat ik te vroeg was. Niet dus.
Boterbloemen waren en wel genoeg. Het beste ("minst slechte") dat ik die namiddag nog gefabriceerd heb is de zuring hiernaast.

Vrijdag dan maar dapper een tweede poging om iets deftig voort te brengen.

Op naar de Teut om het Gestreept lieveheersbeestje te zoeken en en passant wat libelletjes te fotograferen. Ik heb me suf gezocht naar dat lieveheersbeestje maar absoluut niets gevonden. Blijkbaar heeft het warme voorjaar ook bij die beestjes er voor gezorgd dat ze nu allemaal larves zijn.

Libellen dan! Maar daarvoor was het:
  1. te zonnig zodat ze allemaal rondhosten als je in de buurt kwam
  2. te winderig zodat, als je er dan toch eens eentje vond dat bleef zitten, dat die wel stil zat maar dat de grasspriet rondwaggelde
Uiteindelijk heb ik deze Viervlek gevonden die net uit zijn exuvium gekropen kwam en heb ik na vele pogingen onderstaand beeld kunnen maken. Het lijkt een beetje op de foto van de Variabele waterjuffer maar de mogelijkheden met libellen zijn nu eenmaal ook niet onbeperkt.

In de namiddag ben ik dan nog eens in Lummen naar libellen gaan zoeken maar ook daar te veel wind om te fotograferen.

Van miserie heb ik zaterdag en zondag mijn fototoestel en mezelf maar laten rusten. Op zich geen slechte zaak. Al was het zondagmiddag wel frustrerend om vast te stellen dat het een halve dag windstil geweest was.

Volgend weekend wordt vast beter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten