dinsdag 11 mei 2010

Hallerbos en het lokale park

Afgelopen vrijdag ben ik naar Hallerbos getrokken. Op zoek naar de mooie afwisselingen tussen paars en wit. Zowel hyacinthen als daslook stond prima in bloei.
Maar ik heb toch nog niet het beeld gevonden dat ik zocht. Jammer maar helaas. Volgend jaar beter.
Ik heb er wel even geëxperimenteerd met het maken van panorama's. Daarvoor heb ik de Novoflex Castel-Q gebruikt als instelslede. Zéér handig.
Maar goed, geen prachtige beelden dus. Dit is een van de twee probeerselen:


Het was daar overigens extreem rustig. Nauwelijks een levende ziek te bespeuren. Maar helaas wel overal langs de paden zag je sporen van mensen die het niet zo nauw genomen hebben met het op de paden blijven.
Soms vraag ik me af of de natuur er nog wel echt mee gebaat is dat er zoveel mensen natuurfoto's willen maken.

Zondag was het moederdag. Dus ben ik met kind en vrouw op stap geweest. Alexandra mocht zich amuseren met het plukken van madeliefjes in het park:


En haar vader was ondertussen braaf aan het wezen en Draadereprijs, Klimopereprijs en Akkerereprijs in dat parkgazon aan het fotograferen.

1 opmerking:

  1. :-)
    ik ben gisteren naar het hallerbos geweest
    log komt morgen

    het was erg sprookjesachtig mooi en inderdaad weinig mensen te zien,
    wel héél fijn:-)

    BeantwoordenVerwijderen