donderdag 26 november 2009

A la mer comme à la mer

Afgelopen weekend zijn we een paar dagen naar zee geweest. De eerste keer in een maand dat ik mijn fototoestel terug vast durfde te nemen met de bedoeling om naar buiten te gaan.

Zaterdagavond wou het weer niet meezitten. Het was veelbelovend maar tegen dat de zon lager ging, kwam de bewolking op en werd het een grijze brij.
Bij dit beeld had ik graag een mooi zonnetje gehad op de wolken en gebouwen:




Zondagavond was dan weer net het tegenovergestelde. We zijn uit de zwinduinen moeten vluchten voor de regen.
Toen we terug aan het appartement kwamen, trok de hemel echter even open en verscheen er een prachtige dubbele regenboog.
Dus ik zette een sprintje (nu ja) in richting het dichtstbijzijnde min of meer fotogenieke wat in de buurt was: het strand.

Dit is een panorama gemaakt van twee beelden:




Even later verdween die en trok de hemel open.
De wolken werden prachtig verlicht en waren heel mooi om zien. Een dag later hoorde ik Frank Deboosere bezig over cumulus mammatus. Dat had ik dus gezien. Helaas niet gefotografeerd want ze hingen gewoon boven de dijk en ik vond geen mooi beeld.

Dit vond ik dan weer wel de moeite:



(mensen met goede ogen zien in de verte trouwens wel wat cumulus mammatus)

Eenmaal de lucht opnieuw dicht trok, heb ik geprobeerd om beelden te maken van paaltjes in een bewegende zee.
Iets in de aard van wat o.a. Josef Hoflehner en Michael Kenna doen.
't Is uiteindelijk niet veel meer dan een eerste probeersel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten