zondag 21 juni 2009

Weekendje zoeken

Van 't weekend heb ik vooral gezocht en heel weinig gefotografeerd.
  • Zaterdag Iepenpages in de omgeving van Leuven. Op een gekende locatie vond ik er na een uur of twee uiteindelijk eentje. Helaas een ruime 10m te ver weg om een foto te kunnen nemen. En het beestje weigerde om lager te komen zitten.Op een aantal andere locaties heb ik zelfs gewoon naar boomtoppen staan staren zonder dat er iets te zien was. Jammer maar het kan niet altijd feest zijn.
  • Zondag ben ik Groenknolorchis gaan zoeken in de Antwerpse haven. Na een ruime twee uren heb ik uiteindelijk een plekje gevonden waar ze stonden. Helaas waren ze allemaal tot op ongeveer een cm van de grond afgevreten door de konijnen. Op 1 exemplaartje na dan. Die heb ik dan ook vrolijk gefotografeerd. Dit moet zowat het kleinste orchideetje zijn dat ik al gezien heb. Jammer dat er maar eentje stond want een horizontaal beeld met 1 orchideetje is echt niets. Dus ik heb eigenlijk enkel onderstaande verticale als deftige foto. De close-up van de bloemetjes is niet boeiend, maar ik zet hem er toch maar bij om te tonen hoe ze er uit zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten