zaterdag 6 december 2008

Vlinders in de vlucht

Na lang wachten is het verschenen en heb ik het in mijn brievenbus gekregen: "En Vol - Les acrobaties aériennes des papillons" van Ghislain Simard.


Een fotoboek, vol met vlinders. Dubbel prijs dus wat mij betreft ;-)
Maar het is nog straffer: niet zittend zoals jan en alleman doet (incl. ondergetekende) maar quasi allemaal in de vlucht!

Het boek zelf is overigens heel mooi gedrukt.

Toch een aantal minpuntjes (als het mag, want het is wel wat vitten):
  • beelden over twee pagina's uitsmeren vind ik vervelend. Zeker als hoe boek zelf al zo groot is.
  • voor mij moesten het geen 120 vliegende vlinders zijn. Wat sterker selecteren op de vliegende en aanvullen met zittende vlinders had volgens mij een sterker resultaat opgeleverd.
Naar mijn mening een van de beste beelden:

Foto: Ghislain Simard

Naast meer dan honderd vlinderfoto's staat er ook een stukje uitleg over zijn techniek. Zeer boeiend en het geeft toch al een antwoord op een aantal van de problemen die nog in mijn hoofd zitten.
Mentaal ben ik dus alweer iets dichter bij dé foto die ik wil maken. Maar het zal nog wel een aantal jaren duren eer ik zo ver ben.


En om af te sluiten nog een memo aan mezelf:
Snel converteren van pdf naar jpg in linux:
"convert -density 300 input.pdf output.jpg"
De density is nodig omdat ImageMagick anders een te lage resolutie neemt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten