zondag 20 juli 2008

Drie dagen vlinderen in Duitsland

Hallo,

de afgelopen drie dagen ben ik vlinders gaan zoeken in
  • de Rijnvallei (twee dagen zoeken naar Grote vuurvlinder, Donker pimpernelblauwtje en Pimpernelblauwtje)
  • in Saarland (een dag zoeken naar Tijmblauwtje).
Daarnaast hoopte ik ook op Iepenpage, de twee weerschijnvlinders en Boszandoog. Maar zonder gericht zoeken is dat dus zinloos.

Wegens te weinig tijd voor een deftige post en anders komt het er toch niet meer van:
hieronder één foto van elk van de 12 soorten die ik gefotografeerd heb.
(onbewerkt wegens hetzelfde gebrek aan tijd. Dus niet op de kleuren, contrast, helderheid, saturatie, etc letten)

Wie de 12 beestjes correct kan benoemen (makkie) en kan gokken welke twee soorten ik nog nooit gezien had, mag de volgende trip mee ;-)

Adios.












3 opmerkingen:

  1. Hallo Jeroen,

    ik vermoed dat de beestjes in volgorde groot dikkopje, citroentje, hooibeest, grote vuur, adonis, kaasjeskruiddik, tijmblauw, dambord, staartblauw, donker pimpernelblauw, bruin blauw en zwartspriet zijn. Donker pimpernel en staartblauw kunnen nieuwe voor je zijn.
    groets, lieven

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 2 soorten zijn verkeerd.
    - Het was geen groot maar dwergdikkopje
    - En geen Adonis maar Bleek blauwtje
    Maar uw gok over de nieuwe was wel juist.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja lap, dan mag ik volgende keer niet mee :)
    En iderdaad dwegdikkopje had ik moeten weten, ik was aan het twijfelen, en dat bleek blauwtje was ik veel te snel van adonis uitgegaan

    BeantwoordenVerwijderen