donderdag 19 juni 2008

Wildlife Photographer Of The Year 2008: Jammer, maar!

Dit jaar heb ik voor de tweede keer meegedaan aan WPOTY.

Vorig jaar had ik al een beeld in de halve finale maar ik weet helaas niet welk. En misschien waren het er wel meer dan een maar dat weet ik ook niet. Dat was het eerste jaar dat je digitaal kon insturen.

Dit jaar heb ik met goede moed weer meegedaan.
18 stuks van mij zijn ingezonden.
Geen enkele daarvan heeft gewonnen. Een van de 32000 andere inzendingen wel ;-)

Maar! 14 van de 18 zijn wel tot in de halve finale geraakt.
Ik heb er nog geen idee van of dat echt een prestatie is maar ik ben er alleszins blij mee. :-)


Update:
wat info over het aantal foto's dat sneuvelden in de eerste ronde.

From over 32,000 entries, 16545 images reached the ‘semi-final’ stage of the competition. 503 from this group then went through to the ‘finals,’ from which the winners were selected.

In 2007 10,000 reached the ‘semi-final’ stage of the competition.

Maar de helft raakt tot de halve finale. Mijn 14 op 18 is dus beter dan gemiddeld :-)

1 opmerking:

  1. Ha das leuk om weten!
    14 van de 18? Dat is inderdaad een hoog gemiddelde, maar we hadden niet anders van je verwacht hé ;-)

    BeantwoordenVerwijderen