maandag 11 februari 2008

Krokussen en tweede poging balhoofdvergelijking

Vorige week is het er niet van gekomen om mijn vergelijking tussen de Arca Swiss z1 en de Manfrotto 488 RC4 te noteren wegens te druk op 't werk. Deze week zal het ook niet zijn wegens dezelfde reden, aangevuld met het overlijden van mijn grootvader (een echt heel goede man die altijd opgewekt was).

Maar toch kort iets over fotografie:
  • de sneeuwklokjes zijn over hun hoogtepunt
  • de winterakoniet idem
  • de boerenkrokus staat volop in bloei in de Kruidtuin van Leuven. Hierbij een vrij willekeurige foto uit de namiddagreeks van gisteren

Iets over de balhoofden:
  • Manfrotto 488 RC4: heeft twee gleufjes om je toestel te kantelen. Zeer handig voor als je de middenzuil van de Manfrotto 055Pro horizontaal steekt.
  • Arca Swiss z1: heeft maar 1 gleuf voor gekantelde positie. Tot mijn frustratie heb ik gemerkt dat ik de beide gleuven van de Manfrotto frequent gebruikte: de rechts voor gewoon gebruik, de linkse voor dicht-bij-de-grond-gebruik. De middenzuil van het Manfrotto-statief is ondertussen verwijderd en de rijstzak is gevuld. Er is nog oefenwerk om vlot te worden met de combinatie tegen dat er terug vlinders zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten